Harrastuksenne?

Oletko alentunut työläiseksi? Juopottelu on kokopäivä homma! Harrastatko juopottelun lisäksi jotain muuta? Pelailet ehkä pelejä "vapaa-aikanasi".

Harrastuksenne?

Lukematon viestiKirjoittaja Jänkhä Joonas » 28 Marras 2008, 20:03

Juopottelun lisäksi ihminen saattaa harrastaa jotain muutakin! Itse nuorempana harrastin ampumahiihtoa. Karhun ja susien salakaadot sekä poliisia karkuun hiihtäminen antoi vankan treenauksen ja pohjan tälle urheilulajille.
Lahjani huomattiin ja olin niin taitava tässä lajissa että minut lähetettiin maailmanmestaruuskisoihin! [blink.gif]
Kisat olivat kuitenkin pettymys! Susien ja karhujen sijasta sain ampua vain pientä pyöreää peltilappua! Luulen etten humalaltani olisi moiseen osunut joten otin kotoisen aseen joka ei ollut minua kotikairassa kertaakaan pettänyt.
Tämä ei kuitenkaan ollut tuomareiden mieleen vaan minut diskattiin. Alkoholin juontiakaan he eivät suopealla silmällä katsoneet. [blink.gif]
Vittuuntuneena kisoihin painuin kotikorpeeni enkä suksia ole sen koomin jalkoihini asettanut. Pyhitin elämäni asioille missä tiesin olevani voittamaton mestari! Elikkä salakaadossa ja ryyppäämisessä.
ammuntahiihto.jpg
ammuntahiihto.jpg (66.9 KiB) Katsottu 11841 kertaa
Paree poro kaihnalosha kui kymmene kairasha.
JUOPPO LALLI EDIT: Jänkhä Joonas menehtyi poron puremaan 1/12-2008.
Jänkhä Joonas
Kiintiö täynnä!
Kiintiö täynnä!

Jääkiekko.

Lukematon viestiKirjoittaja Huru-Ukko » 29 Marras 2008, 19:52

Minä olin nuorempana haka jääkiekossa. Pelasimme mestaruus-sarjassa ja olimme niinsanotusti huipulla.
Kiinnostukseni kuitenkin lopahti Suomi-Ruotsi otteluiden takia. Ruotsalaispojat pelaamisen sijasta olisivat mieluummin tehneet toisenlaisia "maaleja".
Kuvassa olen humalatilani vuoksi unohtanut suojata selustani mitä "Börje" kärppänä käytti hyväksensä seivästäen minut takaapäin. Pahaksi asian tekee se, että Ruotsalaistuomarit laskivat myös tämän maaliksi.
Tämänkaltaisten maalien jälkeen ei voinut istua viikkoon ja koska tämä ei takuulla olisi ollut viimeinen kerta, heitin hanskat hyllylle ja pyhitin elämäni kokopäivä juopottelulle.
harrastus2.jpg
harrastus2.jpg (32.53 KiB) Katsottu 11838 kertaa
Akalta saa ja hevoselta pääsee.
Huru-Ukko
Kaappijuoppo
Kaappijuoppo

Kalastus.

Lukematon viestiKirjoittaja Lapin noita » 30 Marras 2008, 20:57

Itse harrastan kalastusta.
Kalastus antaa leppoisaa vastapainoa pontikan keitolle. Usko tai älä mutta keittäminen käy työstä, varsinkin kun itse toimii vielä koemaistajana.
Mutta kalastuksesta! Mikään ei voita hienoa kesäpäivää järvellä, tuuli suhisee puissa, voit katsella sorsaparven temmellystä emon opettaessa poikasiaan elämän kovaan kouluun.
Olet virittänyt ansasi, jännitys kohoaa, meneekö Inarin järven vanha lohi ovelaan pyydykseesi?
Yleensä menee! Iän mukana tuonut kokemus voittaa ovelimmankin kalan! Siitä palkintona hyvä mieli ja tietysti ruokaa pöytään. Ruoka itsessään on toisasia. Pääasia on rehellinen kamppailu samoilla, tai, kalan ehdoilla.
kalastus.jpg
Kalastusta Inarin järvellä.
kalastus.jpg (24.33 KiB) Katsottu 11835 kertaa
Se on noituutta!
Lapin noita
Kokopäivä juoppo!
Kokopäivä juoppo!

Juoksu.

Lukematon viestiKirjoittaja Umpitollo » 02 Joulu 2008, 18:06

Huru-Ukko kirjoitti:Kuvassa olen humalatilani vuoksi unohtanut suojata selustani mitä "Börje" kärppänä käytti hyväksensä seivästäen minut takaapäin.

Minä olin nuorena treenannut itseäni juoksemalla poliisia ja ryöstön uhreja elikkä mummoja karkuun. [whistle1.gif]
Olin nopea koivistani ja pääsin kilpailemaan Ruotsi-Suomi maaotteluun. Ja mitä ihmettä! Minulle tapahtui juuri sama asia kuin Huru-ukolle!
Tämän "Börjen" seivästettyä minut, juoksuni ei enää ollut juoksua vaan paremminkin koikkelehtimista ja kompastelua. Elikkä siis taktinen liike Börjeltä, olinhan nyt poissa pelistä! [angry.gif]
harrastus1.jpg
harrastus1.jpg (46.91 KiB) Katsottu 11832 kertaa
Juon alkoholia vain juhliakseni. Minulla on juhlat aina kun on alkoholia.
Umpitollo
Napottelija
Napottelija

Re: Harrastuksenne?

Lukematon viestiKirjoittaja Håkan Eriksson. » 04 Joulu 2008, 19:49

Täällä Ruotsissa hyvin suosittu urheilu- ja vapaa-ajanharrastus on golf.
Tehdäksemme baanan jännittävämmäksi lisäsimme yhden ekstrareiän. Suosio oli valtava.
Usein myös vahdit ja järjestäjät yhtyvät tähän säännöiltään muunneltuun peliin jossa pääsääntö kuitenkin on: "Reilu urheiluhenki, mies miestä vastaan".
harrastus4.jpg
harrastus4.jpg (63.4 KiB) Katsottu 11830 kertaa
Håkan Eriksson.
Raittiuden perikuva!!!
Raittiuden perikuva!!!

Painija.

Lukematon viestiKirjoittaja Rymy-Eetu » 05 Joulu 2008, 13:37

Umpitollo kirjoitti:Elikkä siis taktinen liike Börjeltä, olinhan nyt poissa pelistä!

Jouduin itse taktikoinnin uhriksi!
Harrastin painia ja kilpaillessani Ruotsissa, "Sven Brottare" työnsi yht'äkkiä päänsä hanuriini toivoen minun keskittymiseni herpaantuvan!
Niinhän siinä kävikin, sekunnin murto-osan huutaessani kivusta ja ihmeteltyäni mitä tapahtuu, "Sven":in onnistui selättää minut.
En voinut istua viikkoon ja niin päätin lopettaa urheilun. Siitä päivästä lähtien olen harrastanut vain sänkypainia ja juopottelua.
harrastus3.jpg
harrastus3.jpg (44.15 KiB) Katsottu 11828 kertaa
Parempi alkoholi aivoissa kuin aivot alkoholissa.
Kalakerho "Haponkestävät kalakaverit" -vetäjä.
Rymy-Eetu
Kännikala
Kännikala

Re: Kalastus.

Lukematon viestiKirjoittaja Elukka » 05 Joulu 2008, 14:38

Lapin noita kirjoitti:Itse harrastan kalastusta.
Kalastus antaa leppoisaa vastapainoa pontikan keitolle.

Ai oot sieki kalastaja?
Kalastus on tosiaan rentouttavaa ajanvietettä.
Itse vetäännyn mielelläni kauas metsään erämaajärvelle kalastamaan mitä voin tehdä viikonkin yhtä kyytiä.
Esittelen muutamia varmimpia pyydyksiäni ja loukkujani. Kaikki pyydykset testattu vuosien ajan joten tieto on luotettavaa.
Vasemmalla ”Jyty”, soveltuu mainiosti esimerkiksi muikun pyyntiin. Myös muille parvissa liikkuville kaloille.
Keskellä ”Vanha jänkhäkoira”, tarkoitettu leikkiville hauille keväällä jäiden lähdön aikaan.
Oikealla taasen ”Salmo salar”, joka rakenteensa vuoksi soveltuu suurempienkin kalojen, esimerkiksi lohen pyyntiin. Käypä peli myös siian kalastukseen.
uistin.jpg
uistin.jpg (11.37 KiB) Katsottu 11848 kertaa
Haistakaa pitkä vittu vaan, etelänjuntit! Kuva
Elukka
Kännikala
Kännikala

Jalkapallo maalivahti.

Lukematon viestiKirjoittaja Kauko Kepakko » 07 Joulu 2008, 16:15

Minä pelasin nuormpana jalkapalloa, tai paremminkin olin maalivahti.
Siitä olikin suurta hyötyä kerran sattuessani tulipalopaikalle.
Suuri kerrostalo oli syttynyt tuleen ja muutamia ihmisiä oli jäänyt tulen vangiksi toiseen kerrokseen, yksi heistä oli pieni lapsi.
Heillä ei ollut mitään pakomahdollisuutta! [blink.gif]
Sain idean, olinhan varmakätinen maalivahti! Äiti voisi heittää lapsensa alas toisesta kerroksesta ja minä nappaisin lapsen kiinni ja pelastaisin näin tämän viattoman sielun!
Pitkän ylipuhunnan jälkeen äiti heittikin rakkaan lapsensa alas jonka nappasin kiinni varmoihin käsiini!
Olin sankari! Olin päivän sankari!
Luulin minä! Virheeni oli että lapsen kiinni otettuani pompotin häntä pari kertaa maahan ja potkaisin menemään! [shame.gif]
harrastus5.jpg
\m/ (><) \m/ METALLIMIES \m/ (><) \m/
***Kaikki vaan paskaksi***
Kauko Kepakko
Kännikala
Kännikala

Taikurina.

Lukematon viestiKirjoittaja Huru-Ukko » 08 Joulu 2008, 16:46

Nuorempana kiersin Suomen maata taikurina. Monen vanhan rouvashenkilön rahat ja kultasormukset olen taikonut jäljettömiin. Monen puistonpenkin asukkaan viinat olen taikonut suihini!
Suuri bravuurinumeroni oli kuitenkin katoamistemppu. Tämä temppu antoi suuren nautinnon ja adrenaalipotkun, eihän koskaan tiennyt varmana, katoaisinko jäljettömiin eikä minua koskaan löydettäisi. [blink.gif]
Kuvassa jälleen kerran olen tekemässä "katoamistemppua".
katoaminen.jpg
katoaminen.jpg (16.36 KiB) Katsottu 11823 kertaa
Akalta saa ja hevoselta pääsee.
Huru-Ukko
Kaappijuoppo
Kaappijuoppo

Re: Harrastuksenne?

Lukematon viestiKirjoittaja Paavo Pönttö » 18 Joulu 2008, 15:53

Håkan Eriksson. kirjoitti:Täällä Ruotsissa hyvin suosittu urheilu- ja vapaa-ajanharrastus on golf.

Tähän sopisi kertoa tarinani suoraan golfkentältä.

Olin pelaamassa golfia ja unohtin millä reiällä olin. Näin edempänä kauniin naisen ja kysyin tältä mikä oli reiän numero. Nainen sanoi itse olevansa reiällä yhdeksän ja minä olin yhden taaempana eli reiällä kahdeksan.
Kiitin kohteliaasti ja palasin paikalleni. Mutta kuinka ollakaan, taas tunnin kuluttua olin hajamielisyyksissäni unohtanut reikäni ja kysyin taas samalta naiselta, millä reiällä hän oli. Nainen ilmoitti olevansa reiällä 16 ja sanoi, että olin todennäköisesti yhden reiän taaempana eli numerolla 15.
Näin naisen myöhemmin illalla golfkerholla viinaa särpimässä ja kysyin mitä tämä teki työkseen.
Nainen vastasi olevansa myyntiedustaja. Kysyin mitä hän myi. Nainen tuumi, että nauraisin kuitenkin jos hän kertoisi. Lupasin olla nauramatta. Nainen sanoi edustavansa Tampaxia. Purskahdin nauruun ja nainen sanoi että hän kyllä arvasi, että alkaisin nauraa hänen työlleen.
Sanoin ettei siitä ollut kysymys. Itse vain satun edustamaan Serlan vessapaperia ja olin taas yhden reiän taaempana! [blink.gif]
Pienenä kuriositeettinä mainitsen että jälkeenpäin, naisen humalluttua, pelasin erän golfia hänen kanssaan. [whistle1.gif]
Kentällä ei tosin ollut kuin kolme pientä reikää eikä minulla ollut kuin yksi järeän jämäkkä maila ja kaksi palloa.
Suomalaisella sisulla ja periksi antamatta kävin kuitenkin kaikki reiät läpi vaikkakin se oli työlästä. [hiki.gif]
Luulen että voitin tämän erän koska kentän omistaja halusi heti seuraavana päivänä ottaa revanssin.
Näläkä lähtöö syömällä ja akka juomalla!
Paavo Pönttö
Kaappijuoppo
Kaappijuoppo

Entinen painija.

Lukematon viestiKirjoittaja Hupakko » 25 Helmi 2009, 20:29

Uskokaa tai älkää, minä olen PAININUT nuorempana tyttönä! Olinkin aika pätevä ja kiersin ympäri maailmaa kilpailemassa.
Jaappanin maalla tapahtui kuitenkin jotakin joka sai minut lopettamaan kilpailemisen ja aloittamaan juopottelun. Painein Jaappanin mestaria, joka oli myös tunnettu keilailija, vastaan kun tämä yht’äkkiä sai päähänsä alkaa keilailemaan, käyttäen minua keilapallona. [blink.gif] Raivoisasti karjahtaen tämä ”keilailija” viskaisi minut pää edellä suoraan betoniseinään! Saamastani iskusta olin viikon tajuttomana ja siitä päivästä lähtien en ole voinut selkeästi ajatella enkä kävellä muuta kuin viinan voimalla.
Vallan kokonaan en ole painista luopunut, tänä päivänä harrastan sitä vain sängyssä. [skratt.gif]
paini.jpg
Jaappanin kissa käytti minua keilapallona!
Ei päivää ilman krapulaa.Kuva
Hupakko
Tenukeppi
Tenukeppi

Keilaillen!

Lukematon viestiKirjoittaja Lapin Ämmä » 28 Helmi 2009, 19:11

Hupakko kirjoitti:...alkaa keilailemaan, käyttäen minua keilapallona.

Ohhoh miten Hupakolle kävi! [blink.gif] Vanhana keilailijana sanoisin että tämän Jaappanilaisen ote "Keilapallosta" oli täysin laiton! Keilaillessa laitetaan yksi sormi kuhunkin reikään eikä ahdeta kaikkia sormia samaan aukkoon. Hänet olisi oikeuden nimissä tullut diskattua kilpailusta. [ajattele.gif]
Liitän kuvan itsestäni ja tyttökavereistani keilailemassa. Keilailu meni sitä vanhaa rataa, hörsittyämme tarpeeksi viinaksia, keilailijat olivat nurin ja keilat pystyssä. [shame.gif]
keilailu.jpg
Keilailua Kemijärvellä.
keilailu.jpg (63.76 KiB) Katsottu 11794 kertaa
Ei niin suurta reikää, etteikö reunoja ympärillä.
"Vuoden juoppo 2011".Kuva
Lapin Ämmä
Vuoden juoppo 2011!
Vuoden juoppo 2011!

Vielä jalkapallosta!

Lukematon viestiKirjoittaja Kauko Kepakko » 19 Touko 2009, 20:42

Kuten jo aikaisemmin mainitsin, pelasin nuorempana jalkapalloa, tosin vain maalivahtina. Maalin tolpan takana viinapullosi säilyy ehjänä eikä esimerkiksi olut väljähdä kuten se tekisi kirmatessasi kentällä olutpullo takataskussasi taikka housun liepeessäsi. Jalkapallo oli mukavaa harrastusta ja ajanvietettä alkoholin nauttimisen lomassa.
Urheiluharrastukseni päättyi kuitenkin tuskaan ja itkuun. Voisin sanoa että jouduin taktikoinnin uhriksi!
Pelatessamme ystävyysottelua Ruotsia vastaan, nämä Börjet ja Svenit keksivät katalan taktiikan (ala) pääni menoksi. Tietäessään minun olevan niinsanottu viinaanmenevä maalivahti, he viina- ja kaljapulloilla houkuttelivat minut ulos maalialueelta keskelle kenttää missä Ruotsin joukkueen rotevin pelaaja ”maalasi” minut samaan aikaan kun hänen joukkuetoverinsa potkaisivat pallon typötyhjänä seisovaan Suomen maaliin! [blink.gif]
Mikä häpeä! Mikä tuska! Ruotsalaistuomari tuomitsi tilanteen 2-0 Ruotsin hyväksi elikkä kaksi maalia yhtä aikaa! Se meni jo historiaan!
Jouduin ulos buuatuksi Suomalaisyleisön taholta, Ruotsalaisyleisö kylläkin osoitti suosionsa seisoviltaan käsiänsä taputellen ja ankarasti vihellellen.
En pitänyt Ruotsalaisten osoittamasta suosiosta ja vittuuntuneena Suomalaisten parjaukseen koikkaloin kivistävin persein ulos kentältä ehkä sen jälkeen ole jalkapallokenkää jalkaani vetänyt!
Summasummarum! Sain maksaa viinakset ja harrastukseni perseelläni! [angry.gif]
football.jpg
Jouduin taktikoinnin uhriksi!
football.jpg (46.09 KiB) Katsottu 11783 kertaa
\m/ (><) \m/ METALLIMIES \m/ (><) \m/
***Kaikki vaan paskaksi***
Kauko Kepakko
Kännikala
Kännikala

Ei mitään uutta auringon alla!

Lukematon viestiKirjoittaja Blondi » 23 Touko 2009, 07:39

Kauko Kepakko kirjoitti:Summasummarum! Sain maksaa viinakset ja harrastukseni perseelläni! [angry.gif]

Älä sinä huoli, Kauko Kepakko! Minä olen tehnyt sitä koko ikäni! [heart.gif]
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin.
Blondi
Holhooja
Holhooja

Sama täällä!

Lukematon viestiKirjoittaja Hönö » 30 Joulu 2009, 15:59

Kauko Kepakko kirjoitti:...pelasin nuorempana jalkapalloa...
Summasummarum! Sain maksaa viinakset ja harrastukseni perseelläni! [angry.gif]

Juuri samalla tavalla kävi minulle josta syystä menetin kiinnostuksen jalkapalloiluun.
Olimme Ruotsissa pelaamassa ystävyysottelua mutta Ruotsalaiset ottivat tämän ”Ystävyys”-sanan liian kirjaimellisesti. He vaativat saada maistaa ”ystäväänsä” kuten heillä on tapana.
Tehtyään minuun kolme ”maalia”, poistuin kantopaareilla viinakaupan kautta Suomen laivaan enkä sen kerran perästä ole Ruotsissa käynyt. [sad.gif]
jalkapalloilu.jpg
Ruotsalaispelaajat onnistuivat tekemään kolme maalia samalla kertaa.
jalkapalloilu.jpg (33.04 KiB) Katsottu 11666 kertaa
Juopottelu se on kuin silkkiä vaan...
paljon viinaa haluan kerrallaan...
Hönö
Maitopoika
Maitopoika

Koripalloilu päättyi itkuun!

Lukematon viestiKirjoittaja Elukka » 10 Tammi 2010, 16:33

Itse harrastin koripalloilua. Olinkin aika hyvä pelaaja mutta sain syytöksiä dopingista jäätyäni kiinni viinan juonnista treenauksissa. Itse kohautin vain hartioita moiselle, tämähän oli aivan tavallista Lappalaista elämän tyyliä. [purkka.gif]
Kuitenkin urheiluni huomattiin ylemmälläkin taholla ja pääsimme pelaamaan Tukholmaan paikallista urheiluseuraa vastaan. Vakaa aikomuksemme oli tuoda Suomi maailman kartalle koripallon pelaajina! [blink.gif]
Peli oli kuitenkin kovin tasaväkistä ja yksitoikkoista ja yleisö osoittikin buuaamalla pettymystään. Sitten, ottelun viimeisillä minuuteilla, vastapelaaja ”Börje” tarrasi minua kiinni palloihini, koripallon sijasta, ja survaisi kepakkonsa ”koriini”! [sad.gif]
Ruotsalaisyleisö piti kovin tästä tilanteesta ja seisoviltaan suosiotaan osoittaen he vaativat pelit tuomittavan 1-0 Ruotsin hyväksi! Näin tapahtuikin ja tämän nöyryytyksen takia, kivistävin persein ja kiroillen, manasin koko urheilun maan rakoon enkä sen jälkeen ole kyllä urheiluvälineisiin koskenut. [angry.gif]
koripallo.jpg
1-0 Ruotsin hyväksi!
koripallo.jpg (45.93 KiB) Katsottu 11659 kertaa
Haistakaa pitkä vittu vaan, etelänjuntit! Kuva
Elukka
Kännikala
Kännikala

Ex painija.

Lukematon viestiKirjoittaja Bodari » 17 Joulu 2016, 16:09

Nuorena päätin satsata urheiluun ja painiin.
Olinkin aika mestari lajissani, olin huipulla mutta silti tunsin että elämästäni puuttui jotakin. Olin aika ajoin masentunut. Mutta sitten eräänä päivänä kamppaillessani kullasta tämä musta alkoholisoitunut painijamies näytti ettei urheilu ole ainut asia tässä maailmassa. Olin kuin uudesti syntynyt. Tämän ottelun jälkeen pyhitin elämäni juopottelulle ja irstailulle. Viimeinkin olin löytänyt itseni. Olin onnellinen. [heart.gif]
sensuuri_muuttaa_kaiken.gif
sensuuri_muuttaa_kaiken.gif (1.95 MiB) Katsottu 1983 kertaa
Heih se on vain elähmää, eih sen vähempää...! Kuva
Bodari
Maitopoika
Maitopoika

Koskaan ei ole liian myöhäistä.

Lukematon viestiKirjoittaja Sussu » 17 Joulu 2016, 16:17

Bodari kirjoitti:Tämän ottelun jälkeen pyhitin elämäni juopottelulle ja irstailulle. Viimeinkin olin löytänyt itseni. Olin onnellinen. [heart.gif]

Mikä liikuttava tarina. Jumala on hyvä joka pitää huolta karitsoistaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä katua syntejänsä ja langeta lavealle tielle. [heart.gif]
Anteeksi liikutuksen kyyneleeni. [itku.gif]
Hei hulinaa!
Sussu
Maitopoika
Maitopoika

Paluu Työt, harrastukset, visailut, pelit ja vapaa-ajan vietto.