Lempi Leisku, karjakko ja alkoholisti.

Häppäveikkoja on monenlaisia. Mikä johti sinut juomisen lavealle polulle? Kerro itsestäsi.

Lempi Leisku, karjakko ja alkoholisti.

Lukematon viestiKirjoittaja Lempi Leisku » 16 Joulu 2008, 18:40

Hei minä olen Lempi ja olen karjakko ja maatalon emäntä.
Ongelmani on alkoholi. Mieheni ongelma on alkoholi. Alkoholista on tullut ongelma! [sad.gif]
Alkoholi on saanut minut moneen tukalaan tilanteeseen, viimeksi eilen illalla minun ja mieheni tapeltua viimeisestä viinapullosta.
Olemme niinsanottuja köyhiä tilallisia joten ymmärrät että viinan saanti on monesti tiukalla. Viinaa juomme molemmat mielellämme ja sen vähyys aiheuttaa vakavia ristiriitoja suhteessamme. Olemme harkinneet jopa avioeroa!
Ihminen yleensä ajattelee vain itseänsä ja kuten sanontakin kuuluu, ”Oma suu on lähinnä”. Niin tässäkin tapauksessa! Viimeinen tilkka pitäisi saada kaataa omaan kurkkuun, ei antaa sitä toisen juotavaksi!
Toivon ettei teillä toisilla olisi samankaltaisia ongelmia alkoholin kanssa. Ryypyn tarjoaminen ja terve juopottelu käsi kaulalla on kauneinta mitä lähimmäisellensä ja rakkaimmallensa voi toivoa.
Kuten kuvasta näet, maksoi muutamia mustelmia ja katkenneita kylkiluita mutta voitin kisan viinapullosta minkä kuvan oton jälkeen heti siemaisin makoisiin suihini. (Antamatta huikkaakaan miehelleni… [skratt.gif] )
lempi.jpg
Viinapullosta taistelun jälkimaininkia.
Illalla hilpeänä kaljaa ja aamulla kalpeana hiljaa!
Lempi Leisku
Kaappijuoppo
Kaappijuoppo

Älkää menettäkö uskoanne.

Lukematon viestiKirjoittaja Usko Horjuvainen » 17 Joulu 2008, 19:00

Lempi Leisku kirjoitti:Toivon ettei teillä toisilla olisi samankaltaisia ongelmia alkoholin kanssa. Ryypyn tarjoaminen ja terve juopottelu käsi kaulalla on kauneinta mitä lähimmäisellensä ja rakkaimmallensa voi toivoa.

Ikävää että kuulutte siihen 2 % vähemmistöön joille alkoholista on tullut ongelma. [sad.gif]
Mutta vielä on toivoa! Oletteko ajatelleet uskoon tuloa? Rukoillessanne nöyränä, Jumala voi tehdä ihmetekoja! Esimerkiksi voisitte voittaa lotossa suuren summan rahaa, rikas Ameriikan serkkunne saattaisi kuolla ja te perisitte hänet tai vaikkapa vain löytäisitte kauan sitten maahan kätketyn merirosvon aarteen! [blink.gif]
Silloin teillä olisi runsaasti viinaa juotavananne ja näin ollen teidän ei tarvitsisi tapella vähistä viinan tähteistä. Alkoholi ongelmanne ovat pois pyyhkäistyjä ja mennyttä elämää!
Jumalan mahti on suuri! Älkää menettäkö uskoanne. [enkeli.gif]
Jumalauta pakanat, kohta paukkuu pakarat!
Usko Horjuvainen
Kokopäivä juoppo!
Kokopäivä juoppo!

Uudenvuoden lupaus!

Lukematon viestiKirjoittaja Lempi Leisku » 24 Joulu 2008, 19:48

Kiitos Uskolle kauniista sanoista ja ajatuksesta mutta ei, uskonasiat saa jäädä vähemmälle.
Sitä vastoin olemme alkaneet ajatella vakavasti alkoholin käyttöämme. Alkoholin käyttömmehän on sangen kovaa. Totuus on että se aiheuttaa meille ongelmia. Ehkä se, meidän tappelun muodossa, myös paheksuttaa lähimmäisiämme ja naapureitamme. Ja ennenkaikkea, torailu ja riitely ei kuulu aitoon rakkauteen ja avioelämään! [eiei.gif]
Pohdimme pitkään ratkaisua. Vietimme unettomia öitä. Laskimme rahojamme ja säästöjämme. Kuinka monen päivän juopotteluun rahat riittäisivät? Vastaus oli masentava jä järkyttävä. Katastrofi! Kaiken loppu! Ongelmien ongelma, toisin sanoen. [sad.gif] [itku.gif]
Lopulta päätimme tehdä ”ennenaikaisen uudenvuoden lupauksen”. Lupasimme panostaa enemmän maataloustöihin, esimerkiksi voisimme karjanhoidon ohella pitää myös lampaita. Saisimme enempi rahaa alkoholiin ja välttyisimme alkoholi ongelmilta. Sillä alkoholistahan emme koskaan tule luopumaan. (Sen lupauksen olemme tehneet jo kymmeniä vuosia sitten.)
Näen jo itseni lammaspaimenena... istun niityllä lammaskoirani kanssa kuunnellen lampaiden määkimistä ja lintusten liverrystä samalla kun otan pitkiä siivuja mukanani olevasta eväspullosta. Ukkoni tullessa minua ja lampaitamme katsomaan, tarjoan myös hänelle kunnon pamaukset! Sillä nythän viinaa on yllin kyllin, ei vain omaan käyttöön vaan myös toisille tarjottavaksi! [iloinen.gif]
Toivottavasti kaikki käy hyvin ja voimme pitää lupauksemme.
P.s. Jostain syystä ukkoni oli kovasti lampaiden hankinnan kannalla. Jos kuulin oikein, hän aikoi ostaa myös pitkävartiset saappaat. En tosin ymmärrä tarvitseeko lampaiden keritsemiseen saappaita. [ajattele.gif]
Lempi Leisku
Kaappijuoppo
Kaappijuoppo

Keritsijän työasu.

Lukematon viestiKirjoittaja Blondi » 20 Tammi 2009, 20:47

Lempi Leisku kirjoitti:...hän aikoi ostaa myös pitkävartiset saappaat. En tosin ymmärrä tarvitseeko lampaiden keritsemiseen saappaita. [ajattele.gif]

Minä luulen että pitkävartiset saappaat soveltuvat hyvin lampaiden keritsemiseen. Villa takertuisi muuten housunlahkeisiin ja pikkukenkiin. [ajattele.gif]
Tämä on siis vain minun olettamukseni.
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin.
Blondi
Holhooja
Holhooja

Lampaita myynnissä!

Lukematon viestiKirjoittaja Jooseppi Ryysyranta » 24 Tammi 2009, 14:59

Lempi Leisku kirjoitti:...esimerkiksi voisimme karjanhoidon ohella pitää myös lampaita.
...hän aikoi ostaa myös pitkävartiset saappaat. En tosin ymmärrä tarvitseeko lampaiden keritsemiseen saappaita. [ajattele.gif]

Kröhöm... tuota, minulla olisi myytävänä muutamia pitkävillaisia lampaita.
Itse kun pidän enempi villattomista karitsoista. [whistle1.gif]
P.s. Pitkävartiset saappaat ovat ehdoton edellytys lampaanhoidossa.
lammas1.jpg
lammas1.jpg (28.44 KiB) Katsottu 10543 kertaa
Näläkä lähtee syömällä ja akka juomalla.
Jooseppi Ryysyranta
Napottelija
Napottelija

Uusia lehmiä.

Lukematon viestiKirjoittaja Lempi Leisku » 28 Tammi 2009, 17:11

Jooseppi Ryysyranta kirjoitti:Kröhöm... tuota, minulla olisi myytävänä muutamia pitkävillaisia lampaita.

Kiitos tarjouksesta, Jooseppi. Pidetään mielessä.
Nyt ukkoni kuitenkin hankki kuvan mukaisia lehmiä koko lauman. Kovin hän on innostuksissaan ja lypsää lehmiä päivät pitkät. Ehkei hän vielä ole kovin hyvä lypsäjä, maitotonkat ovat olleet tyhjiä tähän saakka. [blink.gif]
Tästä tuottamattomuudesta pettyneenä toivoin että saisimme ainakin vasikoita joten ehdotin ukolleni uusien lehmien keinosiemennystä. Jostain kumman syystä hän tuohtuneena karjaisi osaavansa hoitaa sellaiset asiat itsekkin, turha siihen on kallista keinosiementäjää hankkia. [dry.gif]
liinukki.jpg
liinukki.jpg (28.54 KiB) Katsottu 10538 kertaa
Lempi Leisku
Kaappijuoppo
Kaappijuoppo

Ukkosi on aivan oikeassa.

Lukematon viestiKirjoittaja Punaniska » 24 Tammi 2010, 08:30

Hyvä karjarodun valinta ukkosi puolelta.
Älä kuitenkaan ole huolissasi tyhjistä maitotonkista, näiden mullikoiden lypsy ottaa oman pikku aikansa.
Toinen asia mistä haluaisin mainita on näiden mullikoiden keinosiemennys, totta on että sen voi tehdä itsekkin. On aivan oikein ukkosi uhrautuessa tekemään sen itse, säästämilläsi rahoilla voitte ostaa esimerkiksi muutaman viina pullon. Näin ukkosi siis ajattelee myös SINUN parastasi. [heart.gif]
Itselläni on myös lauma saman rotuisia lehmän kantturoita. Varmuuden maksimoimiseksi keinosiemennän niitä aivan poikimishetkeen saakka.
Parempi lammas kainalossa kuin kymmenen laitumella.Kuva
"Vuoden juoppo" 2009.Kuva
Punaniska
Vuoden juoppo 2009!
Vuoden juoppo 2009!

Niimpä se taetaa ollanni!

Lukematon viestiKirjoittaja Lempi Leisku » 22 Helmi 2010, 20:15

Punaniska kirjoitti:säästämilläsi rahoilla voitte ostaa esimerkiksi muutaman viina pullon. Näin ukkosi siis ajattelee myös SINUN parastasi. [heart.gif]

Niin, jos paremmin ajattelen niin tottahan se on. [ajattele.gif]
Ukkokultani on hyväsydäminen mies. [heart.gif]
Lempi Leisku
Kaappijuoppo
Kaappijuoppo

Paluu Esittele itsesi.